Mijają 3 lata od powstania naszej firmy. Od tego czasu udało nam się opracować szereg dopracowanych i stabilnych rozwiązań do zarządzania finansami. Uzupełniają one funkcjonalne luki systemów ERP koncernu SAP. Bazując na dotychczasowych doświadczeniach zdobytych podczas rozmów handlowych z potencjalnymi klientami oraz w trakcie wdrożeń u obecnych klientów możemy się pokusić o wskazanie najpopularniejszych produktów Fintiery. W poniższym tekście postaramy się wskazać, dlaczego akurat te rozwiązania cieszą się większym zainteresowaniem klientów i co decydowało o wyborze naszego oprogramowania, a nie produktów konkurencji.
Spis treści
Pozycja nr 1: Fintiera Zatory Płatnicze
Bezsprzecznie numer jeden pod względem zainteresowania i ostatecznych wyborów naszych klientów. Skąd tak duże zainteresowanie tym produktem? Niewątpliwie pomagają w tym obecne regulacje prawne. Od stycznia 2021 Ustawodawca nałożył na duże podmioty (z kilkoma wyjątkami) obowiązek składania wspomnianych sprawozdań o praktykach płatniczych. Obowiązek ten jest próbą zmniejszenia patologii, jaka od lat gnębi polską przedsiębiorczość, a mianowicie: stale rosnące wielkości zobowiązań przeterminowanych. Cześć kontrahentów na skutek organizacyjnej inercji a czasem też swego rodzaju „strategii” kredytuje swoją działalność wydłużając terminy płatności, zwłaszcza mniejszym dostawcom i tym samym wpływa na ich płynność oraz zdolność do regulowania przez nich ich własnych zobowiązań.
W efekcie mamy do czynienia z coraz szybciej kręcącą się spiralą zadłużenia. Nowe regulacje prawne w tym zakresie, zwane potocznie „Ustawą o zatorach płatniczych”, mają zmobilizować dłużników do szybszego regulowania zobowiązań. Abstrahując od „skuteczności” nowych przepisów, musimy przyznać, że nawet ich obecna forma wraz projektowanymi zmianami sprawiają, że bardzo dużo firm szuka rozwiązań IT ułatwiających zarządzanie pełnym procesem płatniczym.
To, co wyróżnia nasze „Zatory” na tle konkurencyjnych rozwiązań, to przede wszystkim:
- Głęboka analiza – zamiast kolejnych mutacji raportów pozycji pojedynczych na kontrahentach, stawiamy na zaawansowany i nowatorski sposób analizy rozliczenia, który odróżnia kompensaty, przeksięgowania, korekty itd.
- Elastyczność – każda firma ma nieco inne podejście do rozrachunków. Przed podjęciem jakichkolwiek prac, poświęcamy dużo czasu na dokładne zrozumienie specyfiki modelu księgowego naszych klientów.
- Parametryzacja – nie budujemy rozwiązania od nowa. Wiemy, że przepisy mogą się zmieniać. Budujemy rozwiązanie, które po drobnych dostosowaniach będzie gotowe do dostosowania do kolejnych sprawozdań.
Sam produkt to kompleksowe rozwiązanie, które umożliwia nie tylko przygotowanie sprawozdania rocznego o praktykach płatniczych składanego do Ministerstwa Rozwoju i Technologii, ale także na bieżące raportowanie danych o rozrachunkach z dostawcami i odbiorcami. Tego typu analityka odpowiada na potrzeby biznesu dostarczając kompleksowe narzędzie pozwalające m.in na bieżącą kontrolę stanu rozrachunków wraz ze statystykami, monitorowanie umownych i faktycznych terminów płatności, kontrolowanie progu nadmiernego opóźnienia, czy potencjalną karę do UOKiK. W związku z tym rozwiązanie może istotnie pomóc w bieżącej kontroli procesów płatniczych przedsiębiorstwa. Poza tym jest to doskonałe narzędzie do kalkulacji odsetek ustawowych i rekompensat w zakresie świadczeń niespełnionych oraz nieotrzymanych, posiadające także elastyczne mechanizmy kontroli terminów zapłaty w odniesieniu do statusu kontrahenta (mikro, mały, średni, duży etc.).
Pozycja nr 2: Fintiera Bank Statement Cockpit
Inaczej pisząc: Kokpit wyciągów bankowych. Jednym z powodów rozpoczęcia pracy nad tym rozwiązaniem była chęć usprawnienia i automatyzacji komunikacji pomiędzy systemem SAP a bankiem użytkownika systemu ERP oraz maksymalizacja wykorzystania informacji dostępnych na wyciągu bankowym, w szczególności celem poprawienia mechanizmów ich księgowania w SAP. Standardowe funkcjonalności „SAPa” nie pozwalają na zbyt wiele, natomiast nasz system to udogodnienie, które istotnie ułatwia codzienną pracę poprawiając jej ergonomię, a przede wszystkim oszczędza czas użytkowników.
W najprostszym modelu dostarczone przez bank pliki wyciągowe ulegają spójnej normalizacji, w ramach której wyciągamy maksimum informacji jakie możemy uzyskać i gwarantujemy, że trafią one do SAPa. Kokpit potrafi sobie wówczas sparować pliki PDF z wyciągami systemowymi. Przy okazji ze swojej strony porządkujemy rachunki według kryteriów merytorycznych i organizacyjnych, wprowadzając pojęcia takiego jak region, rodzaj rachunku, bank merytoryczny (jako uzupełnienie SAP-owych banków własnych).
W rozbudowanym wariancie sama komunikacja odbywać się może również za pośrednictwem usługi Web Service dedykowanej do wymiany danych pomiędzy systemem w banku i bazą danych systemu SAP ECC lub S/4HANA. Całość tworzy wówczas idealny pakiet, który łączy w sobie optymalizację, ergonomię i bezpieczeństwo danych przesyłanych do i pobierany z banku. Pamiętać jednak należy, że wdrożenie tego typu oprogramowania wiąże się z koniecznością dostosowania się do komunikacyjnych standardów banku, w którym użytkownik SAPa posiada rachunki. Co więcej, banki stosują różnego rodzaju logikę, którą musi uwzględniać architekci i programiści budujący połączenie między systemem ERP i systemami w banku. Z tego względu, wybierając dostawcę oprogramowania rozszerzającego w tym zakresie możliwości SAP ECC lub S/4HANA warto wybrać do rozmów kogoś, kto ma już przetarte szlaki w poszczególnych bankach…
Mały przerywnik: Dlaczego z Fintierą?
Atutem naszej firmy są właśnie takie doświadczenia, ale nie tylko: nasi specjaliści dysponują specjalistyczną wiedzą w zakresie niezbędnym do realizacji tego typu wdrożeń i śmiało można określić ich pasjonatami wykonywanego zawodu, co jest zauważalne już podczas pierwszych spotkań z zespołem. Dowodem na to jest fakt, iż jesteśmy w stanie znaleźć rozwiązanie na prawie każdy przypadek biznesowy, z którym boryka się Klient. Nigdy od razu nie zakładamy, że nie da się czegoś zrealizować, zawsze dokonujemy dokładnej analizy, po zakończeniu której najczęściej dostarczamy Klientowi różne rozwiązania danego problemu wraz z naszą rekomendacją. Dodatkowo, bogate doświadczenie projektowe pozwala nam oszacować już na warsztacie projektowym, czy dane wymaganie jest możliwe do zrealizowania. Oczywistością dla nas jest dbałość o bezpieczeństwo danych Klienta, które są przetwarzane w trakcie projektu. Ostatnią ważną cechą naszej firmy jest fakt, iż projekty realizujemy w całości własnym Zespołem Fintiery.
Obserwuj nas na LinkedIn
Obserwuj nas
Pozycja nr 3: Fintiera Liquidity Cockpit
Monitorowanie płynności finansowej, to niesamowicie istotny element, szczególnie w czasach, w których obecnie przyszło nam żyć. Faktyczne raportowanie obecnego i przyszłego stanu środków, a co za tym idzie prognozowanie krótko i średnioterminowe pozwala zwiększyć efektywność procesu regulowania płynności i lokowania nadwyżek i uzupełniania niedoborów środków pieniężnych w przedsiębiorstwach. Aby te zadania były realizowane sprawnie, a użytkownicy nie skupiali się na poszukiwaniu sposobów na ograniczenia arkuszy kalkulacyjnych czy innego, standardowego oprogramowania, opracowaliśmy specjalny kokpit do zarządzania płynnością finansową.
Co się zmienia po rozszerzeniu funkcjonalności standardowego SAPa o narzędzia zebrane w naszym kokpicie? Użytkownicy wybierają to narzędzie, ponieważ po wdrożeniu przestają walczyć z ograniczeniami systemów, tym samym mogą skupiają się na działaniach służących poprawie wskaźników ekonomicznych firmy. Dzięki zautomatyzowaniu wielu czynności Klienci są w stanie wygenerować wiele raportów/ zestawień/ sprawozdań, poprzez wykonanie kilku prostych „kliknięć” w dedykowanej aplikacji.
Po zastosowaniu odpowiednich metod, które są niedostępne w standardzie SAP jesteśmy w stanie swobodnie migrować do SAP dane, które dotychczas przechowywaliśmy w arkuszach Excel. Dedykowane raporty będą przeliczać oraz wyświetlać informacje (bieżące oraz historyczne, od daty wskazanej przez klienta), które będą pobierane zgodnie z wyspecyfikowanymi wymaganiami. Więcej informacji o tym rozwiązaniu można uzyskać tutaj.
Jakie są plany Fintiery na najbliższe miesiące?
Trudno w tych czasach o planowanie, ale uważamy że nie należy unikać tego tematu i jasno wyznaczone cele pomagają w kontrolowaniu działania firmy. Chcemy dalej rozwijać nasze rozwiązania oraz dostosowywać je do zmieniającego się otoczenia biznesowego i prawnego. Zależy nam na tym, aby Klienci korzystający z naszych dedykowanych rozwiązań mieli komfort i pewność, że zakupione rozwiązanie będzie w pełni funkcjonalne i sprosta stawianym przed nim wymaganiom. Idąc krok dalej skupiamy się na tym, żeby pomagać w rozwiązywaniu problemów biznesowych, a nie przysparzać ich więcej poprzez np. niepoprawną interpretację poszczególnych typów świadczeń.
Każdy z naszych produktów, z roku na rok ewoluuje, w związku z tym są podnoszone jego wersje. Dzięki temu że nasze rozwiązania są licencjonowane, każdy z Klientów dostaje od nas w określonych cyklach paczkę dodatkowych funkcjonalności, które sprawiają że rozwiązania są jeszcze bardziej atrakcyjne i wydajne.
Jak można sprawdzić możliwości narzędzi Fintiery?
Podstawowym źródłem wiedzy jest oczywiście nasza strona www, ale najlepszą metodą na rozpoczęcie analizy możliwości opisanych wyżej kokpitów jest spotkanie lub webinar podczas którego nasi koledzy zaprezentują Państwu wybrane oprogramowanie i opowiedzą jakich możecie spodziewać się korzyści.
Zapraszamy do kontaktu!
Autor: Joanna Borusiewicz
Wsparcie dla Twojej firmy
Twoja Firma boryka się z problemami, które powodują zatory płatnicze? Eksperci Fintiery potrafią sobie z tym świetnie poradzić. Odwiedź specjalną stronę: Zatory Płatnicze – i poznaj rozwiązania, jakie przygotowaliśmy.