Narzędzie Fintiera Payment Cockpit umożliwia elastyczne zarządzanie płatnościami własnymi w systemie SAP ERP Twojej firmy.
Fintiera Payment Cockpit jest narzędziem, które umożliwia elastyczne, bezkonfliktowe zarządzanie płatnościami własnymi w systemie SAP ERP Klienta.
System jest wspólnym dziełem zespołu składającego się z programistów oraz konsultantów specjalizujących się w programowaniu oraz rozwoju funkcjonalnym systemów ERP koncernu SAP SE.
Korzyści
Fintiera Payment Cockpit pozwala usprawnić proces regulowania zobowiązań w tych firmach, które ze względu na specyfikę swojej działalności:
- Korzystają z rachunków bieżących w różnych bankach i oczekują elastyczności w zakresie wyboru obciążanego rachunku
- Potrzebują zbiorczej informacji o wartościach przelewów do realizacji ze wskazaniem kwoty VAT w mechanizmie podzielonej płatności
- Realizują płatności w zdecentralizowany sposób i odczuwają brak wystarczającej kontroli nad tym procesem
- Generują duży wolumen przelewów, których weryfikacja i obsługa w systemie trwa za długo.
Aplikacja automatycznie porządkuje proces płatniczy dzieląc go na jasno zdefiniowane etapy. Każdy etap daje uprawnionym użytkownikom dostęp do określonych funkcji.
- Skrócenie obsługi procesu płatniczego dzięki eliminacji czynności ręcznych
- Natychmiastowy dostęp do informacji na temat wartości bieżących zobowiązań do uregulowania w podziale na rachunki i waluty
- Zwiększenie kontroli nad procesem poprzez mechanizm akceptacji i automatycznego generowania plików
- Ograniczenie kosztów transakcyjnych - elastyczny wybór banku do realizacji płatności.
Co wyróżnia ten produkt:
- Jedyny produkt na rynku SAP dedykowany obsłudze całego procesu płatniczego, a nie tylko na technicznej wymianie danych z bankiem
- Zaawansowane funkcje zmiany propozycji płatniczych, niedostępne w innych rozwiązaniach
- Możliwość łatwej rozbudowy narzędzia w przyszłości u Klienta
- Komplementarność z pozostałymi naszymi produktami rozwijającymi funkcje bankowe – kokpitem wyciągów bankowych oraz kokpitem płynności
- Gwarancja stabilności rozwiązania poprzez instalację aktualizacji aplikacji.
- Pełna integracja ze standardowym procesem płatniczym w SAP
- Uporządkowanie procesu poprzez podzielenie go na etapy
- Automatyzacja procesu poprzez eliminację czynności manualnych
- Zwiększenie kontroli nad procesem poprzez wprowadzenie mechanizmu wielopoziomowej akceptacji i rozbudowanego systemu uprawnień
- Swoboda zmiany parametrów automatycznie wygenerowanych propozycji płatniczych
- Wielowymiarowa warstwa prezentacji danych o przelewach oraz wyjątkach
- Integracja z pocztą elektroniczną poprzez wysyłkę e-maili z istotnymi informacjami do odpowiednich użytkowników
- Integracja z bankiem na poziomie wymiany danych (Web Service) oraz możliwość podpisu plików certyfikatem płatniczych bezpośrednio w SAP
- Bezpieczeństwo danych, każda czynność jest rejestrowana przez aplikację.
- Automatyczne tworzenie propozycji F110 na podstawie wzorcowego przebiegu
- Wielopoziomowa akceptacja propozycji F110 oraz jej wycofanie lub usunięcie
- Zmiana masowa propozycji płatności (nakładka F110), blokowanie przelewów, przesuwanie przelewów do wskazanego banku wg progu kwoty, optymalizacja
według banków - Obsługa wyjątków, np. zablokowanych faktur
- Prezentacja statusów przetwarzania płatności na każdym etapie procesu
- Przegląd listy przelewów i faktur dla wskazanych paczek (preliminarz płatności)
- Dochodzenie od ogółu (paczki) do szczegółu (faktury)
- Dynamiczne sumy płatności
- Raportowanie zbiorcze pozycji zablokowanych w propozycjach
- Wysyłka mailowa do grupy użytkowników po wykonaniu określonych czynności (np. akceptacji, wykonaniu przebiegu, zapisie pliku na lokalizacji sieciowej)
- Obsługa komunikacji z bankiem zarówno poprzez Web Service (programowany per bank na etapie wdrożenia aplikacji) jak i zapisu lokalnego/sieciowego plików płaskich
- Bezpieczeństwo – logowanie każdej czynności wykonanej w aplikacji, brak dostępu do edycji pliku w SAP, a w przypadku web service: wysyłka do banku kanałem SSL, wielopoziomowa autoryzacja bankowa certyfikatem kwalifikowanym (lub niekwalifikowanym), programowana per bank na etapie wdrożenia
- Spójność danych – aplikacja blokuje aktualnie przetwarzane paczki uniemożliwiając ich zmianę przez inne osoby w danej chwili
- Elastyczność zarządzania uprawnieniami – dostęp do funkcji aplikacji (zmiana, akceptacja propozycji, wysyłka pliku itd.) może być dowolnie ograniczany za pomocą dedykowanych obiektów uprawnień
- Elastyczność konfiguracji dostępnych banków i procedur akceptacyjnych.
- Technicznie rozwiązanie dostępne dla każdego Klienta korzystającego z SAP ERP 6.0 z aktywnym komponentem SAP NetWeaver w wersji min. 7.40. Funkcjonalnie rozwiązanie stanowi rozszerzenie do procesu realizowanego w module SAP FI Klienta za pomocą programu automatycznych płatności (tzw. transakcja SAP F110).
- Aby w pełni wykorzystać potencjał Kokpitu Płatności, przed jego instalacją proponujemy wykonanie przez naszych ekspertów analizy procesów płatniczych funkcjonujących u Klienta.Polega ona na przyjrzeniu się poszczególnym elementom procesu biznesowego występującym w systemie SAP oraz poza nim, który realizowany może być przez różne komórki w Organizacji.
- Ekspertyza kończy się opracowaniem dokumentu będącego podstawą do implementacji Kokpitu Płatności wraz z funkcjami specyficznymi dla Klienta oraz rekomendacją do ew. zmian procedurach biznesowych.