Zarządzanie ryzykiem rynkowym

Photo by Zac Durant (2)

Kolejne wdrożenie zrealizowane przez nasz zespół, które zakończyło się obustronnym zadowoleniem i satysfakcją z osiągniętych wyników. Tym razem mieliśmy przyjemność współpracy z Play. Poniżej kilka słów na temat przeprowadzonego wdrożenia.

Spis treści

Wprowadzenie

Grupa Play należąca do francuskiej Grupy iliad, jednej z największych grup telekomunikacyjnych w Europie, jest wiodącym konwergentnym dostawcą usług mobilnych, internetu stacjonarnego i telewizji cyfrowej oferującą usługi klientom indywidualnym oraz biznesowym pod swoimi markami. Grupa oferuje także rozwiązania ICT oraz data centre dedykowane dla biznesu. 

Play, z którego usług korzysta ponad 17 milionów klientów, posiada najnowocześniejszą infrastrukturę mobilną w Polsce z ponad 10,5 tys. stacji bazowych w całym kraju, obejmującą swoim zasięgiem niemal 100% ludności. 1 kwietnia 2022 roku Play nabył UPC Polska, lidera usług cyfrowych, oferującego telewizję cyfrową oraz internet światłowodowy docierający do ponad 3,7 mln gospodarstw domowych. 

Play wykorzystuje w swojej działalności system SAP, który jest w stanie wesprzeć komplet procesów występujących w przedsiębiorstwie.

Sytuacja przed wdrożeniem: Dlaczego Fintiera?

Pytania, które nasuwają się na myśl to dlaczego właśnie Fintiera została wybrana na dostawcę rozwiązania oraz co ostatecznie przekonało zamawiającego do podjęcia takiej decyzji?

Kierownik Departamentu Skarbu P4 odpowiedział zwięźle i jednoznacznie na powyższe pytanie o wybór firmy Fintiera do wdrożenia narzędzia:

„doświadczenie w realizacji podobnych projektów oraz szeroka wiedza ekspercka”. Opinie klientów są dla nas bardzo istotne, ponieważ dzięki nim wiemy co należy zmienić. Niejednokrotnie zdarza się, że podczas realizacji projektu oferujemy Klientowi co najmniej dwa alternatywne rozwiązania dla analizowanego przypadku biznesowego. Właśnie w takich momentach dajemy największe dowody potwierdzające szeroki zakres posiadanych umiejętności. Sporadycznie zdarzają się sytuacje, gdy musimy przekazać informację, iż niemożliwe jest zaimplementowanie wymagania na tym etapie projektu. Najczęściej wynika to z powiązania z obszarem, którego nie przewidywaliśmy w zakresie projektu. W takich momentach omawiamy sytuację z Klientem, określamy priorytet i jeśli realizacja funkcji nie jest krytyczna, to obsługę planujemy w kolejnych fazach projektu.

Obserwuj nas na LinkedIn

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami i artykułami.

Obserwuj nas

Rozwiązanie: Dostosowanie transakcji będącej częścią zarządzania ryzykiem rynkowym

Zaprojektowane rozwiązanie miało na celu rozbudowę i dostosowanie standardowej transakcji SAP (moduł RISK) do pomiaru luki stopy procentowej (aktywów i pasywów wrażliwych na zmiany stopy procentowej) poprzez dostosowanie do wymogów raportowych spółki. Zdaniem głównego użytkownika biznesowego, udało się nam zaproponować najbardziej optymalny sposób implementacji zmian, wykorzystując potencjał pozostałych modułów SAP Treasury (TRM). Opracowanie odpowiedniego podejścia do wprowadzanych dostosowań odbyło się na podstawie zagadnień omawianych podczas spotkań koncepcyjnych. Dokładna analiza specyfiki prowadzonego biznesu jest niezbędna do zaprojektowania właściwej architektury proponowanego rozwiązania. Wynika to z faktu, że każda firma jest prowadzona według własnego modelu biznesowego, który spełnia kluczowe założenia i idee przedsiębiorstwa.

Przebieg wdrożenia

Wdrożenie rozszerzeń względem standardowego raportu trwało około 2,5 miesiąca. Po stronie P4 w projekt byli zaangażowani pracownicy z działu technicznego oraz główny użytkownik biznesowy, który na co dzień korzysta z opracowanego rozwiązania. Ze strony Fintiery zaangażowany był czteroosobowy zespół projektowy.

Projekt był podzielony według klasycznego schematu, który ukształtował się we wdrożeniach prowadzonych przez Fintierę:
I.  Analiza systemu Klienta, a następnie opracowanie dokumentu koncepcji biznesowej, który zawierał cel projektu, zakres, wymagania oraz sposób wdrożenia zmian, które będą gotowe w zaprojektowanym narzędziu. Przygotowanie koncepcji jest jednym z najważniejszych etapów projektu, ponieważ to na jej założeniach będą implementowane zmiany na systemie.
II.  Realizacja i testy wewnętrzne opracowanego rozwiązania, czyli najbardziej pracochłonny element projektu pod kątem technologicznym.
III.  Testy akceptacyjne z Klientem (UAT) na podstawie przygotowanych scenariuszy testowych, zawierających kroki procesu, które powinny być w komplecie zweryfikowane przed zatwierdzeniem poprawności działania rozwiązania.
IV.  Go-live i wsparcie, czyli start produkcyjny przygotowanego rozwiązania oraz wsparcie rozruchowe w kilkunastu początkowych dniach użytkowania rozwiązania na systemie produkcyjnym.

Efekty wdrożenia

Czy wdrożenie faktycznie przebiegło zgodnie z założeniami zapisanymi w dokumencie koncepcji, który był opracowywany w pierwszy etapie projektu? Tak, kompletny zestaw funkcji, które były wymagane przez użytkownika końcowego został zaimplementowany na systemie i pomógł w automatyzacji pracy oraz wyeliminowaniu błędu „czynnika ludzkiego”. Właściwie, to właśnie on jest głównym powodem determinującym uruchamianie projektów rozwojowych, czyli chęć zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia błędów związanych z działaniem człowieka. W ocenie Agnieszki Kolanek, która jest Kierownikiem Departamentu Skarbu komunikacja
w trakcie projektu była dobra, a kluczowe było to, że wychodziliśmy naprzeciw oczekiwaniom zespołu Play. Zauważona i doceniona została również terminowość, która była monitorowana i odpowiednio zarządzana na każdym etapie projektu. Rozwiązanie zostało dostarczone zgodnie ze wspólnie opracowanym harmonogramem.

Klient:P4 Sp. z o.o.
Termin wdrożenia:14.11.2022- 29.01.2023
Wersja systemu klienta:EHP7 FOR SAP ERP 6.0
Nazwa rozwiązania:Dostosowanie transakcji będącej częścią zarządzania ryzykiem rynkowym
Liczba użytkowników:8 osób

Wsparcie dla Twojej firmy

Twoja Firma boryka się z problemami, które powodują zatory płatnicze? Eksperci Fintiery potrafią sobie z tym świetnie poradzić. Odwiedź specjalną stronę: Zatory Płatnicze – i poznaj rozwiązania, jakie przygotowaliśmy.

Przeczytaj też podobne wpisy:

Umów się na specjalny webinar dla Twojej firmy!

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Scroll to Top